AAA14963

Alaçatı'da keyifli bir nokta

Ozan Kalenderoğlu/ Kurucu & Editör

admin@izmirdeyemek.com

Lezzetsiz bir yemeğin vakit kaybı olduğunu düşünen bir adamdan İzmirliler için en iyi tavsiyeler.

PAYLAŞMAK GÜZELDİR 🙂

Güneş açtı, yaz geldi sıcaklar iyiden iyiye kendini hissettirmeye başladı. Geçen gün başladığımız Alaçatı tavsiyelerine devam ediyoruz. Bildiğiniz gibi İzmirlilerin ve tatile İzmir’e gelenlerin gözdesi bir mahallemiz burası. Biz de burada kahvaltı, öğle yemeği, akşam yemeği ya da bir şeyler atıştırıp içmek isteyenler için güzel bir tavsiye sunuyoruz sizlere… Çiçeği burnunda mekan Mahalle Alaçatı.

Alaçatı’ya gittiniz, denize girdiniz ya da burada konakladınız belki windsurf yaptınız ya da sadece burayı gezmeye geldiniz ve sonrasında karnınız acıktı. Aklınıza basit bir soru geldi… Alaçatı’da ne yenir? Bu sorunun cevabını en iyi verenlerden biri de biziz ve bu nedenle bizi takip ettiğinizi biliyoruz. Sizi mahcup etmemek için de en iyi yerleri geziyoruz. Mahalle Alaçatı’da onlardan biri. Çok samimi bir dekoru var buranın, el emeği göz nuru bir mekan ama bir o kadar da tarz. Taş binanın tarihi dokusunda fotoğraflarda da görebileceğiniz üzere keyifle vakit geçirebileceğiniz bir yer. Bizi de buranın işletmecileri Fatih ve Fulya Sarı çifti karşıladı. Oldukça sıcak ve güzel bir karşılamaydı.

Mahalle Alaçatı’da pek çok şeyin tadına baktık, öncelikle ice mocha ile başladık, alışılmışın dışında farklı bir tarzı ve sunumu var. Ayrıca buranın işletmecilerinden Fulya Hanım pastacılıktan geldiği için burada kurabiyelerini de konuşturuyor. Aynı zamanda kendisi Pastada Türkiye birinciliği var. Denemek isterseniz kurabiyelerini kahvelerin yanında tüketebilirsiniz. Umarız o tasarım harikası pastaları da burada sunmaya başlar diye ümit ediyoruz. Gerçekten bir sanat eseri (: Bunun dışında Tavuk burger ve minik taco burgerlerden yedik. Çok tavuk yemeği tercih eden biri olmamama rağmen tavuk burgeri beğendim. Bunun nedeni, göğüs değil but eti kullanmaları ve taze bernez sos ( Bearnaise sauce) ile soslandırmış olmaları. Bu sos ile burger güzel bir tat uyumu yakalamışlar. Taco Burger ise tam bir bira yanında atıştırmalık olarak gördüm ben. Bu ikili nefis olur. Taco Burgerin acısı tam kıvamında ve porsiyonu da bence iyi.

Ayrıca bir limonata getirdiler gerçekten enfesti, alışılmışın dışında çok tatlı limonata sevmeyenler için, naneli, içerisinde 6-7 adet limonun kullanıldığı oldukça büyük bir limonata bu yaz sıcaklarında kesinlikle tavsiye ediyorum. Son olarak da bir cold brew denedik, diğer 3. dalga kahvecilere nazaran daha hafif bir tat vardı. Gayet memnun kaldık.

Fiyatlardan da bahsedelim Tavuk Burger 28TL, Taco Burger 25 TL, Limonata 15TL, Iced Mocha ise 15 TL. Aynı zamanda buranın kahvaltısı da mevcut sabah, öğle ve akşam tercih edebileceğiniz güzel bir mekan. Yolunuz düştüğünde Mahalle Alaçatı’ya mutlaka uğrayın.

PAYLAŞMAK GÜZELDİR 🙂

Ozan Kalenderoğlu

Yemekten iyi anlayan bir mühendis ve seslendirme sanatçısı.

nceleme

1. güzel

alaçatıda nezih bi yer, pazar günleri pazarın yanında olması dezavantaj ama fiyatları da gayet iyi

2. Güzel yer

Güzel burası arkadaşlarla gittik, biraz daha oturması lazım ama lezzetleri çok güzel

Mekana inceleme yaz ve puanını ver!